دسته‌بندی نشده

بهترین سرویس پذیرایی کریستال در ایران (بهترین سرویس های کریستال)

همین حالا، چشمان خود را ببندید و ظروف پذیرایی که از کودکی تا به امروز آن‌ها را دیده‌اید را مرور کنید. بدون شک بیشتر از 50 درصد از این ظروف کریستال و بلور بوده‌اند. در واقع ظروف کریستالی برای اغلب افراد در سراسر دنیا، نماد ظرافت و اصالت است. خانواده‌های ایرانی هم از این قاعده مستثنی نیستند. شاید به همین دلیل هم تقاضا برای خرید کریستال هیچ وقت کم نشده باشد. با توجه به همه‌ی این موارد، قرار است در این مقاله بهترین سرویس های کریستال موجود در ایران را بررسی کنیم تا طرفداران این نوع ظروف بتوانند راحت‌تر ست پذیرایی مناسب خود را انتخاب کنند.

بهترین ظروف یا سرویس های کریستال متعلق به کدام کشور است؟

ظروف کریستال سال‌ها است که در کشورهای مختلف تولید می‌شوند اما در حال حاضر یکی از فعال‌ترین کشورها در صنعت شیشه و کریستال، کشور آلمان است. در واقع اگر بخواهیم لیستی از بهترین ظروف کریستال پذیرایی را تهیه کنیم، حتما سه برند اول این لیست برندهای آلمانی هستند. صنعت شیشه در این کشور بسیار گسترده است و سال‌ها است که مردم از سراسر دنیا محصولات این برندها را باکیفیت و مرغوب‌تر می‌بینند.

بعد از کشور آلمان، طبق آماری که از بین نظرات کاربران بدست آمده است، برخی برندهای ژاپنی توانسته‌اند کیفیت و زیبایی مناسبی را در این صنعت به مردم ارائه دهند. اما جدا از آمارهای جهانی، یکی از پرطرفدارترین کشورهای سازنده کریستال و بلور در بین ایرانیان، کشور فرانسه است. اصلا برچسب ظرف اصل فرانسه، یک اعتبار ویژه برای محصولات بلور و کریستال در بین خانواده‌های ایرانی دارد.

بعد از برندهای فرانسوی، برندهای ایتالیایی محبوبیت خاصی در بین مصرف‌کنندگان دارند. این برندها اغلب بخاطر کیفیت و طراحی‌های ویژه‌ی خود مورد توجه قرار می‌گیرند. اصولا ترکیبات خاص بین متریال مختلف با کریستال را می‌توانید بیشتر در بین تولیدات ایتالیایی ببینید. کریستال چک هم در بین برندهای خارجی داخل ایران بسیار پرطرفدار است. در واقع برندهای این کشور کیفیت بالا را در کنار قیمت مناسب به مشتریان ایرانی ارائه می‌دهند، به همین دلیل هم نرخ فروش بالاتری دارند.

بررسی بهترین سرویس های کریستال در ایران

10 مورد از بهترین محصولات و برندهای موجود در ایران که کیفیت و زیبایی بسیار چشمگیری  دارند را در ادامه بررسی خواهیم کرد. اما قبل از شروع بررسی، بهتر است تاکید کنیم که خرید ظرف پذیرایی کاملا سلیقه‌ای و شخصی است. در واقع نمی‌توانیم یک نسخه را برای خرید همه‌ی افراد بپیچیم. انتخاب شما باید براساس سلیقه، ظرفیت پذیرایی و همچنین دکوراسیون داخلی خانه شما باشد. در هر حال ما به عنوان یک راهنمایی کوتاه که بر اساس تجربه در فروش این نوع ظروف کسب کرده‌ایم لیست محصولات را بررسی می‌کنیم.

برترین برندهای سرویس های کریستال در ایران

برندهایی که در ادامه بررسی خواهیم کرد، برندهای محبوب و مورد اعتماد خریداران است که در طی سال‌های طولانی امتحان خود را پس داده‌اند.

  • کریستال بوهمیا آلمان
  • کریستال والتر آلمان
  • کریستال ناخمن آلمان
  • کریستال سوگای ژاپن
  • کریستال تویوی ژاپن
  • کریستال آر سی آر ایتالیا
  • کریستال آرکروک فرانسه
  • کریستال چک
  • کریستال جی سی سی
  1. کریستال بوهمیا خورشیدی

اگر یک ست پذیرایی زیبا و شیک نیاز دارید، توصیه اول ما کریستال بوهمیا مدل خورشیدی است. این محصول علاوه‌بر کیفیت بالا، طراحی زیبایی هم دارد که باعث شده طرفداران ظروف کلاسیک آن را در ابتدایی‌ترین بخش لیست خود قرار دهند. توجه داشته باشید که این ست روی بدنه خود طرح خورشید و پرتو آن را دارد.

شما می‌توانید این محصول را در ست‌های 14، 16 و حتی 28 پارچه تهیه کنید. در واقع تنوع المان‌های مختلف آن دست شما را برای انتخاب کاملا باز خواهد گذاشت.

  • کریستال والتر آلمان

اگر طرفدار کریستال‌های رنگی و طرحدار هستید، این برند برای شما محصولات متنوعی دارد. گل‌های رنگی و طرح‌های منحصر به فرد آن باعث شده تا طرفداران کریستال دیدگاه تازه‌ای نسبت به سرویس‌های پذیرایی داشته باشند. شما می‌توانید در این برند هم طرح‌های کلاسیک و هم مدرن را مشاهده کنید.

  • کریستال ناخمن آلمان

اگر قرار باشد یک ست پذیرایی شیک، کاربردی و ظریف به مشتریان خود معرفی کنیم، قطعا سرویس آماریس یکی از آن‌ها خواهد بود. سرویس پذیرایی کریستال آماریس از برند ناخمن بسیار شیک و باکیفیت است. ظرافت پایه‌های ظروف و طراحی بدنه هم ویژگی اصلی این محصول است.

  • کریستال سوگای ژاپن

در بین بهترین سرویس‌های کریستال، حتما باید محصولات برند سوگای هم حضور داشته باشد. احتمالا شما محصولات قدیمی این برند را در بین ظروف پذیرایی مادر و مادربزرگ خود دیده باشید. این برند تنوع بالا و کیفیت مناسب را باهم دارد. تمرکز طراحان برند روی اضافه کردن گل‌ها و شکوفه‌های ژاپنی روی محصولات است. اگر به این طیف ظروف علاقه دارید، بهترین گزینه برای شما برند سوگای ژاپن خواهد بود.

  • کریستال تویوی ژاپن

کریستال تویوی به طراحی‌های شلوغ و ظریف خود مشهور است. یعنی اگر وارد یک فروشگاه شوید و ظرفی ببینید که جزئیات زیادی در طراحی آن دیده می‌شود، به احتمال 90 درصد از برند تویوی است. حتی طراحان این برند از المان‌های هندسی و رنگی هم در ظروف استفاده کرده‌‌اند. این محصول هم تنوع بسیار زیادی دارد و کیفیت آن تضمین شده است. نسبت به سلیقه و نیاز خود می‌توانید یک سرویس پذیرایی زیبا از بین طیف گسترده محصولات آن انتخاب کنید.

  • کریستال آر سی آر ایتالیا

همانطور که قبلا هم گفتیم، ایتالیا استاد ساخت ظروف مدرن و نیمه کلاسیک است. برند آر سی آر هم تلفیقی از دو سبک کلاسیک و مدرن را تولید میکند. انتخاب از بین ظروف پذیرایی این برند کار سختی است چون تمام محصولات آن زیبایی و ظرافت خاص خود را دارند. فقط می‌توانیم بگوییم که دست شما برای انتخاب محصول مورد نظرتان باز است و هر سبکی که بخواهید را می‌توانید در بین محصولات آر سی آر پیدا کنید.

  • کریستال آرکروک فرانسه

کریستال آرکروک فرانسه، حتما باید در لیست بهترین سرویس‌های پذیرایی کریستال ما قرار می‌گرفت. این برند بهترین طراحی را در بین ظروف مدرن دارد. در واقع طراحی‌های این برند طوری است که انگار پایه و اساس طراحی دیگر برندها هستند. سادگی، ظرافت و شفافیت ظروف آرکروک زبان‌زد تمام فروشندگان و خریداران است. اگر جزو علاقه‌مندان به ظروف پذیرایی مدرن و یا نیمه مدرن هستید و می‌خواهید سالیان سال از ظروف خود استفاده کنید، توصیه می‌کنیم سرویس مورد نظر خود را از این برند انتخاب کنید.

  • کریستال چک

کریستال چک جزو قدیمی‌ترین کریستال‌هایی است که وارد بازار ایران شده است. در واقع این کریستال قدمت بسیار زیادی دارد و در بیشتر از 120 کشور جهان به فروش می‌رسد. شما می‌توانید در بین این نوع کریستال، نمونه‌های لوکس طلاکوب و نقره‌کوب را هم ببینید. رنگ‌های اصیلی مثل سبز زمردی و قرمز یاقوتی در کنار بخش‌های طلاکوب، ویژگی‌های اصلی برای تشخیص محصولات این برند هستند. اگر به ظروف کلاسیک و آنتیک علاقه دارید، بهترین گزینه برای شما سرویس‌های پذیرایی کریستال چک خواهد بود.

  • کریستال جی سی سی

کریستال جی سی سی یا جهان کریستال، یک برند ایرانی و بسیار باکیفیت است که شما می‌‌توانید با قیمت مناسب یک ست پذیرایی زیبا از بین نمونه‌های آن تهیه کنید. به عنوان مثال مدل هریس این برند، بسیار پرطرفدار است. برند جی سی سی واقعا از نظر کیفیت مناسب قرارگیری در لیست بهترین سرویس‌های پذیرایی کریستال است و تقریبا در تمام فروشگاه‌های آنلاین و حضوری این محصول موجود است چون تقاضا برای آن بسیار زیاد است.  

  1. کریستال فونیکس

این برند در سال 1384 در ایران استارت به کار زد و جزو محبوب‌ترین برندهای ظروف کریستال در بازار داخلی است. اغلب طراحی‌های این برند برای سلیقه ایرانی مناسب هستند و کیفیت بالایی هم دارند. محصولات برند فونیکس اغلب با متریال دیگری ترکیب می‌شوند. مثلا با استیل ترکیبات زیادی دارد. کریستال‌های رنگی هم در این برند قابل تهیه است.

چطور بفهمیم کریستال اصل خریده‌ایم؟

شفافیت، ضخامت، وزن و حتی صدای ضربه‌های کوچک به کریستال، فاکتورهایی هستند که می‌توانید برای تشخیص اصل بودن یا نبودن محصول از آن‌ها استفاده کنید.

  • کریستال نسبت به متریال دیگر شفافیت بیشتری دارد. در واقع شفافیت آن دلیل اصلی محبوبیت آن است.
  • ضخامت لبه‌های ظروف کریستالی کمتر از بلور و شیشه است. در واقع کریستال به ظرافت خود شهرت دارد.
  • وزن کریستال معمولا از ظروف شیشه‌ای بیشتر است.
  • زمانی که شما به یک ظرف کریستالی ضربه‌ی کوچکی وارد می‌کنید، صدای ضربه شما تا چند ثانیه ادامه پیدا می‌کند اما در متریالی مثل شیشه، این صدا به سرعت قطع خواهد شد.
  • قیمت ظرف را هم می‌توان فاکتور اصالت کالا در نظر گرفت و هم نه. شاید فروشنده‌ای محصول فیک خود را با قیمت محصول اصل به شما بفروشد. اما اگر یک محصول اصل باشد، عموما قیمت آن از محصول فیک یا شیشه‌ای بسیار بیشتر خواهد بود.

به طور کلی توصیه می‌کنیم که خرید خود را از فروشگاه‌های حضوری و آنلاین معتبر انجام دهید. فروشندگان حرفه‌ای و بازاریان معتبر، هیچ وقت روی اعتبار خود با فروش محصولات فیک قمار نمی‌کنند. با در نظر گرفتن نکات گفته شده، شما می‌توانید یکی از بهترین سرویس‌های پذیرایی کریستال را خریداری کنید.

یک توصیه مهم

سعی کنید ظروف کریستالی خود را به صورت دستی شست و شو دهید. ماشین ظرفشویی تاثیر منفی زیادی روی درخشندگی و سلامت ظروف شما در طولانی مدت خواهد داشت. از بین رفتن شفافیت در طی شستشوی مداوم با ماشین ظرفشویی، یکی از مهمترین تاثیرات مخرب این روش شستشو است. سعی کنید با یک پد یا اسفنج نرم ظروف خود را بشویید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *