دسته‌بندی نشده

تفاوت اوپال و آرکوپال

امروزه با پیشرفت فناوری، ظروف‌های زیادی با طرح‌های مینیمالی و زیبا در بازار‌ها یا فروشگاه‌ها دیده می‌شود و همین گستردگی باعث سردرگمی بسیاری از طرفداران ظروف اوپال و آرکوپال ایجاد کرده است. احتمالا هنگامی که اقدام به خرید آن‌ها می‌کنید، با دیدن آن‌ها نمی‌توانید به درستی تشخیص بدهید که این اوپال است یا آرکوپال!

این دو نوع ظروف از لحاظ ظاهری شباهت‌های زیادی دارند اما هنگام لمس ‌آن‌ها متوجه تفاوت‌هایی بشوید. پس قبل از اقدام به خرید آن‌ها حتما اطلاعاتی درمورد تفاوت اوپال و آرکوپال کسب کنید تا ظروف مدنظر خود را خریداری کنید. در ادامه مقاله بیشتر با فرق اوپال با آرکوپال آشنا می‌شویم. پس با ما همراه شوید.

‏ فرق اوپال با آرکوپال ‏

تفاوت اوپال و آرکوپال در چیست؟

برای پاسخ دادن به این سوال باید ابتدا به تفاوت ظروفی چینی با آرکوپال یا اوپال بپردازیم. سرویس‌های آرکوپال یا اوپال معمولا سبک تر از ظروف چینی هستند. این ظروف به دلیل نوع تولید و حرارت دهی متفاوت از مقاومت بسیار بالایی نسبت به سرویس چینی برخوردارند  و همچنین شفاف تی نسز هستند. در حقیقت تفاوت آرکوپال و  اوپال در نام آن‌ها و کشور تولید کننده است.

ترکیب مواد اولیه این دو نوع ظروف با نوعی از مواد معدنی است، که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و همین دلیل باعث  شفافیت خاصی در ظروف اوپال و آرکوپال شده است که در هنگام سرو کردن غذا و شستشوی آنها ، تمیزی و شفافیت چشم گیری را مشاهده خواهید کرد. یکی از دلایل خرید بسیار زیاد سرویس آرکوپال، ویژگی‌های آن است.

‏ نحوه استفاده از ظروف آرکوپال با اوپال

روش استفاده از ظروف اوپال و آرکوپال

ظروف آرکوپال و اوپال به دلیل وزن کمی که دارند، قابلیت به راحتی جا به جا کردن را دارند. اما به این نکته توجه داشته باشید که در موقع جا به جایی باید مراقب لب پر شدن این ظروف باشیم. هر چقدر ظروف اوپال یا آرکوپال مورد نظر شما دارای موج کمتر باشد شست و شوی آنها راحت تر است در غیر اینصورت می‌تواند حطر آفرین باشد. یکی دیگر از ویژگی‌های پرطرفدار این دو ظروف این است که  به راحتی می‌توانید آن‌ها را به دلیل مقاومت زیاد در ماشین ظرفشویی شستشو دهید. البته به این نکتخ توجه کنید برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن این محصولات به علامت پشت آنها دقت کنید.

ویژگی های ظروف اوپال یا آرکوپال

همانطور که گفته شد فرق اوپال با آرکوپال فقط در شرکت تولید ککنده است و تفاوت چندانی با هم ندارند و این نیز برای ویژگی های آن‌ها نیز صدق می‌شود. در ادامه با  ویژگی‌های این دو نوع ظروف می‌پردازیم:

ویژگی‌های ظروف اوپال و آرکوپال ‏

  • سرویس‌های اوپال دارای سختی بالا، سطح صاف و سیقلی برای تمیز کردن هستند، همچنین با متریال عالی که دارند در برابر حرارت بسیار مقاوم هستند.
  • وزن ظروف اوپال و آرکوپال بسیار سبک است و نور در آن‌ها به دلیل شفافیت بسیار زیبا مشاهده می‌شود.
  • این ظروف‌ها دارای طراحی ساده و شیکی هستند. بافت صاف این ظروف هیچ رشد باکتری را به خود نمی‌گیرد.
  • مقاومت این ظروف در برابر ضربه و آسیب بسیار قوی‌تر از ظروف چینی معمولی است.
  • ظروف‌ آرکوپال و اوپال را می‌توان مستقیماً در فر، مایکروویو  برای گرم کردن استفاده کرد و یا در فریز و یخچال قرار داد.
  • ظروف اوپال در انواع‌های مختلفی مانند تخت ،گرد، فنجان و نعلبکی و کاسه‌ها در رنگ و طرح مختلف تولید می‌شود.

حال شما آشنایی با آرکوپال آیروپال دارید پس بهتر است قبل از خرید هر کدام از این سرویس‌ها با ویژگی‌ها و نحوه استفاده از آن‌ها اطلاعات کافی داشته باشید تا ظروف مدنظر خود را بدون اشتباه و آسیب خریداری کنید و تا سالیان سال از آن‌ها استفاده کنید.

مزایا و معایب ظروف اوپال

برای آشنایی با ظروف اوپال و آیروپال لازم است که درمورد مزایا و معایب هر کدام از این روش‌ها نیز اطلاعات کافی داشته و با مقایسه مزایا و معایب آن‌ها با یکدیگر، به مقایسه بپردازید و بهترین نوع ظروف را بر اساس خواسته‌های خود انتخاب کنید:

‏ مزایای ظروف اوپال‏

مزایای ظروف اوپال:

  • ظروف اوپال می‌توانند شوک‌های حرارتی تا حدود 135 سانتیگراد را تحمل کنند و حتی داخل یخچال گذاشت.
  • ظروف اوپال فاقد تخلخل در سطح خود هستند و هیچ میکرو ارگانیزمی داخل آنها نمی‌شود. البته به این نکته توجه کنید که این ظروف تا زمان که آسیب نبینند و شکسته نشوند بهداشتی هستند.
  • این ظروف به راحتی در ماشین ظرفشویی قابل شستشو هستند و هیچگونه آسیب یا خط و خشی به آن‌ها وارد نمی‌شود.
  • این ظروف بسیار ظریف و زیبا هستند اما بر خلاف ظروف چینی بسیار مقاوم هستند پس در نگهداری از آن‌ها دقت لازم را داشته باشید.
  • ظروف اوپال بسیار مقاوم هستند و در موقع کمی می‌شکنند.
  • برای استفاده روزمره بسیار مناسب است و به راحتی قابل جا به جا است.

معایب ظروف اوپال:

  • معمولا هزینه‌ سرویس ‌آن‌ها زیاد است.
  • گاهی ظروف موجود در بازار تقلبی هستند و از کیفیت بسیار پایینی برخوردارند.

ناگفته نماند که یکی ار ویژگی‎های بسیار مشهور این نوع ظروف به دلیل مزایای زیادی که دارد، شناخته شده است. پس معایب آن بیار کم است و از همه نظر کامل و قابل استفاده در همه‌ی زمان‌ها است. اگر قصد خرید سرویس غذاخوری اوپال را دارید روی لینک کلیک کنید و با داشتن اطلاعات کافی درمورد آن بهترین را برای خود انتخاب کنید.

‏ مزایای ظروف آرکوپال ‏

مزایا و معایب ظروف ارکوپال

شما با مزایا و معایب سرویس اوپال آشنا شدید، حالا باید با توجه به مزایا و معایب آرکوپال و مقایسه آ‌ن‌ها باهم هوشمندانه تصمیم گیری کنید.  برای ظروف آرکوپال نیز به همین شکل است که مزایای آن بیشتر از معایب است.

بسیاری از افراد به دلیل وزن سبک ظروف آرکوپال آن را خریداری می‌کنند، به همین دلیل غالباً استفاده از آن برای مصارف روزانه توصیه می‌شود و شما به راحتی آن را جا به جا می‌کنید. به دلیل تنوع رنگ و طرح ظروف آرکوپال در بازارها شما می‌توانید ظروف مورد نظر را با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید.

همان‌طور که پیش از این نیز اشاره کردیم آرکوپال نسبت به دیگر ظروف‌ها  نشکن‌تر است همچنین از دوام، استحکام و ماندگاری بالایی برخوردار است و کار روزانه شما را بسیار راحتتر می‌کند. به همین دلیل به عنوان یک گزینه شگفت انگیز  انتخاب بسیار خوبی است، در کنار تمامی این مزایا باید به قیمت مناسب آن‌ها نیز اشاره کنیم.

ظروف آرکوپال نیز مانند اوپال، معایبی را نیز دارد. یکی از معایب آن این است که طراحی‌های مربع شکل آرکوپال در ابعاد خیلی بزرگی هستند و به همین دلیل نیز امکان جابه‌جایی و شست‌وشو را برای افراد سخت و دردسرساز خواهد کرد.

کلام آخر

یکی از دغدغه‌های بسیاری از  خانواده‌های امروزی، خرید ظروف با کیفیت است. در این مقاله شما را  با تفاوت اوپال و آرکوپال آشنا کردیم. همان‌طور که بیان شد این دو نوع ظروف تفاوت چندانی باهم ندارند و افراد بر اساس نیاز خود می‌توانند خرید هوشمندانه‌ای داشته باشند. ظروف ارکوپال و ایروپال به نسبت ظرف‌های چینی از مزیت‌های بیشتری برخوردار هستند.. اگر می‌خواهید اقدام به خرید محصولات ارکوپال و ایروپال کنید، بهتر است قبل از خرید به دنبال انتخاب یک فروشگاه معتبر باشید تا بدون دغدغه و با مدیریت بهتر هزینه‌ها، خرید خود را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *