دسته‌بندی نشده

راهنمای انتخاب و استفاده از سرویس چینی

راهنمای انتخاب سرویس چینی

برای همه‌ی ما پیش آمده است که خرید سرویس چینی در بین لیست لوازم خانه باشد؛ اما راهنمای کاملی برای خرید آن نداشتیم. همانطور که می‎دانید انتخاب ظروف مناسب نقش بسیار مهمی در زیباتر شدن میز و سرو غذا دارد. ظروف چینی نیز از آن دسته ظروفایی است که باید با دقت زیاد انتخاب شود؛ به این دلیل امروزه نمونه‌های از طروف چینی بی کیفیت و تقلبی در بازار یافت می‎شود.

قبل از اقدام؛ لازم است برای انتخاب بهتر به مطالعه راهنمای خرید سرویس چینی بپردازید تا از خرید وسایل تقلبی برای خود بپرهیزید. ما در ادامه مقاله به راهنمای کامل سرویس چینی پرداخته‌ایم که شما با مطالعه آن می‌توانید کاربرد، نحوه شستشو و بهترین مارک آن آشنا شوید.

 

نکته های مهم در انتخاب سرویس چینی

سرویس‌های چینی سال‌های زیادی است که در سفره‌های مردم ایران دیده می‌شود و خواهان بسیار زیادی دارد. با استفاده از سرویس‌های چینی، اشتهای افراد زیاد می‌شود و وجود آن‌ها در سفره نشان از خوش سلیقه بودن صاحب خانه است. پس برای داشتن سرویس‌های اصل شما باید به راهنمای انتخاب سرویس چینی که در ادامه گفته شده حتما دقت کنید:

برند مناسب سرویس چینی

 

1.    انتخاب برند مناسب سرویس‌های چینی

انتخاب برند مناسب یکی از مهم ترین نکاتی است که باید به آن بسیار توجه کرد، امروزه برندهای زیادی در بازار وجود دارند که انواع ظروف چینی را تولید می‌کنند. همین دلیل باعث سردرگمی بسیاری از افراد شده است، شما قبل از انتخاب و خرید حتما باید با برند‌های معروف ظروف چینی آشنایی داشته باشید. از بهترین برند ظروف چینی می‌توان به چینی زرین، چینی مقصود، چینی توس و پردیس کاشان و… اشاره کرد.

بهترین مارک سرویس چینی کدام است؟

امروزه مدل‌های مختلف ظروف چینی در بازار موجود بوده، اما نمی‌توان هنگام خرید، تنها به قیمت و طرح زیبای آن‌ها دقت کرد. پس برای یک خرید مناسب بهتر است به سراغ برندهای معتبر در این زمینه رفته تا بتوان در کنار کیفیت محصول از خدمات پس از فروش این محصولات نیز بهره برد. برای آشنایی بیشتر  با برندهای معروف سرویس چینی روی لینک کلیک کنید. عبارت‌اند از:

  • چینی زرین
  • چینی پردیس کاشان
  • توس چینی
  • چینی مقصود
  • نسترن چینی`x

2.    بررسی ضمانت نامه چینی

در راهنمای خرید سرویس چینی، معمولا محصولاتی که  شکستنی هستند، مانند ظرف و ظروف شامل ضمانت و گارانتی نمی شوند. اما امروزه برخی از تولید کنندگان چنین ویژگی را برای محصولات خود قرار داده‌اند، و این ویژگی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند تا در صورت وجود چنین شرایطی امکان تعویض محصول وجود دارد.

بهداشت ظروف چینی

3.    بهداشت ظروف چینی

این نکته که سرویس‌های چینی از بهداشتی‌ترین ظروف‌ها هستند و هیچ مواد شیمیایی در آن استفاده نشده است کاملا ثابت شده است. اما با توجه به ظروف‌های بی کیفیت موجود در بازار؛ نباید از این نکته نیز غافل شد. پس خرید ظروف چینی با برندهای معروف یکی از دلایلی است که شما می‌توانید از بهداشتی بودن آن اطمینان حاصل کنید.

آیا بهداشت ظروف چینی مهم است؟

برخی از سرویس‌های چینی که از ظروف وارداتی هستند، که از سرب یا کادمیوم درست شده‌اند تا ظروف شفاف‌تر و زیباتر به نظر برسند اما این مواد سلامت افراد را تهدید می کند. پس کنترل این موضوع به طور معمول از طریق اداره بهداشت و استاندارد کشور انجام می‌شود؛ به همین دلیل حتما اطمینان پیدا کنید که ظروف انتخابی شما این علامت مخصوص را بر روی بسته بندی خود داشته باشد. پس درصورت نداشتن علامت مخصوص بر روی بسته بندی به هیچگونه آن محصول را خریداری نکنید.

 

4.    قیمت ظروف چینی

یکی از نکات مهم خرید سرویس چینی، قیمت آن‌ها است. معمولا قیمت پایین محصولاتی که که شرکت‌های متفرقه بیان می‌کنند به دلیل بی کیفیت بودن آن‌ها است. قسمت این سرویس با توجه به برند و کیفیت و چند پارچه بودن آن متفاوت است. پس برای خرید به یک الی دو مغازه بسنده نکنید و با جستجو در مغازه‌های بیشتر سرویس مورد نظر خود را با قیمت مناسب دریافت کنید.

طرح و قطعات ظروف چینی

5.    طرح و قطعات ظروف چینی

در گذشته ظروف‌ها به صورت گرد بودند و در کنار آن‌ها دیس‌های بیضی شکل قرار می‌گرفت. اما امروزه بشقاب‌های مربع شکل و مشتطیل دیده می‌شود. این سرویس‌ها دارای قطعات غیر کاربردی هستند؛ شما برای اینکه هواشمندانه عمل کنید محصولاتی که فاقد قطعات اضافه هستند را خریداری کنید. اقلام ضروری یک سرویس چینی شامل سرویس‌های غذاخوری، چای خوری، سرویس پیاله و… است که باید در یک سرویس چینی کامل وجود داشته باشند. پس با توجه به نیازتان خریداری کنید تا هم از لحاظ هزینه و هم از لحاظ کاربرد، بهترین انتخاب را کرده باشید.

تنوع قطعات در ظروف چینی تا چه میزان مهم است؟

در راهنمای کامل  سرویس چینی باید به کاربردی بودن و تنوع قطعات آن بسیار توجه کنید. منظور ما از کاربردی بودن ظروف، این است که ظروف چینی را انتخاب کنید که بتوانید به طور روزمره از آن ها استفاده کنید و به آن‌ها ضروری وارد نشود و مقرون به صرفه باشد. برای مثال ظروف چینی که جای دستمال کاغذی، جاشمعی، قاشق های چینی و …  دارند جزو وسایلی غیر ضروری و بدون کاربرد هستند که معمولا در مواقع خاص استفاده می‌شوند یا اصلا کابردی ندارند.  برای آشنایی کامل با قطعات پرکاربرد سرویس غداخوری روی لینک کنید و بر اساس آن از خرید محصولات غیرضروری برای خود جلوگیری کنید.

6.    تعداد پارچ ظروف چینی

توصیه می‌کنیم بر اساس راهنمای خرید سرویس چینی تعداد حداکثری میهمانان و خانواده سرویس چینی تهیه کنید تا هنگام پذیرایی و سرو چیزی کم نباشد. از جمله اقلام ضروری می‌توان به قندان، فنجان و شیرینی خوری و… اشاره کرد.

قابلیت استفاده در ماشین ظرفشویی

7.    قابلیت استفاده در ماشین ظرفشویی و ماکروویو

هنگام خرید سرویس چینی حتما باید به این نکته توجه کنید که قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی را دارد. تکنولوژی ماشین ظرفشویی به این صورت است که ای تمیز شدن ظروف دمای آب افزایش می‌دهد؛ به همین دلیل اگر ظروف چینی شما کیفیت خوبی نداشته باشد بعد از مدتی قطعات زیبایی خود را از دست می‌دهد.

از کجا بفهمیم سرویس چینی قابلیت استفاده در ماشین ظرفشویی را دارد؟

معمولا روی بسته‌بندی‌های سرویس چینی این موارد را درج کرده‌اند. هنگامی که جمله (Dishwasher Safe) را روی بسته بندی مشاهده کردید، به این معنی است که قابلیت شستشو در ماشین را دارد. به این نکته توجه کنید در صورت شستن روزانه این ظروف،  این امر بسیار طبیعی است که ظروف طرح و لعاب خود را از دست بدهند و با مشکل کم رنگ شدن مواجه شوند.

8.     کیفیت سرویس چینی

مطمئنا می‌دانید که ظروف چینی جزو با کیفیت ترین ظروف‌ها هستند. اما با توجه به نمونه‌های تقلبی زیاد موجود در بازار لازم است که هنگام خرید دقت زیادی به خرج دهید تا از داشتن ظروف فیک و تقلبی جلوگیری کنید.

 

ویژگی های سرویس چینی با کیفیت کدام است؟

یکی از نکات سرویس چینی باکیفیت، سبک و در عین حال سخت بودن آن در برابر حرارت،  ضربه و شستشو است. در ادامه به راهنمای کامل سروی چینی با کیفیت می‌پردازیم:

  • ظروف چینی اصل باید شامل شفافیت باشد.
  • در برابر گرمای زیاد استقامت داشته باشد و دچار ترک نشود.
  • قابل استفاده در ماشین ظرفشویی و ماکروویو باشد.
  • بر اساس استاندارهای بهداشتی تولید شده باشند.
  • نداشتن وزن سنگین و معمولا سبک وزن هستند.
  • طرح و نقش‌های آن باید ماندگاری بالایی داشته باشد.
  • این ظرف‌ها باید دارای ترکیب شیشه ای و رنگ سفید باشند.
  • ظروف چینی نباید جوش لعاب داشته باشد.
  • حتما باید نام و نشان تجاری شرکت تولید کننده هر ظرف درج شده باشد.

راهنمای انتخاب سرویس چینی با کیفیت  

راه های تشخیص با کیفیت بودن سرویس چینی

برای داشتن یک سرویس چینی با کیفیت، باید قبل از اقدام به خرید به نکاتی که اصل آن را مشخص می‌کند توجه کنید. در اولین قدم در راهنمای خرید سرویس چینی برند آن‌ها است. شما باید سعی کنید به دنبال برند باشد و از مراکز و نمایندگی‌های معتبر این محصولات را تهیه کنید.

در دومین قدم به برچسب استاندارد آن توجه کنید، درصورت نداشتن برچسب روی محصول به هیچ وجه آن را خریداری نکنید این نشانه از اصل نبودن ظروف است. همچنین این سرویس‌ها باید از شفافیت بالای برخوردار باشند و هیچگونه خط و خشی نداشته باشند. و هنگام برداشتن آن به این نکته توجه کنید که این ظروف سبک وزن هستند؛ و وزن آن‌ها را بر اساس قطر آن‌ها بسنجید.

 

کلام آخر

قطعا با توجه به هزینه‌ای که این روزها برای خرید یک سرویس غذاخوری چینی انجام می‌شود، امری کاملا طبیعی است که توقع خرید یک سرویس بسیار خوب را داشته باشید. به همین دلیل برای داشتن یک سرویس با کیفیت باید به راهنمای خرید سرویس چینی دقت کنید، تا از داشتن ظروفی که بسیار آسیب پذیر هستند جلوگیری کنید. امروزه فروشگاه های زیادی چه به صورت آنلاین و چه به صورت حضوری اقدام به فروش سرویس‌های چینی می‌کنند اما بهتر است برای خرید ظروف به صورت حضوری اقدام کنید یا از نمایندگی های معتبر برندهای به صورت آنلاین خرید کنید.

 

سوالات متداول

  • سرویس چینی ایرانی چه مارکی خوبه؟

یکی از بیشترین دغدغه‌های افراد برای خرید سرویس چینی؛ برند آن است. با خرید بهترین برند ظروف شما از لحاظ کیفیت و قیمت و… دیگه نگرانی ندارید. برای خرید می‎توانید از بهترین برن هایی که انواع سرویس چینی را روانه بازار می‌کنند به برند های زرین ، توس ، مقصود ، پردیس، نسترن و … اشاره کرد .

  • بهترین مارک سرویس چینی خارجی کدام است؟

امروزه بسیاری از افراد از برندهای خارجی به دلیل کیفیت بالا خرید می‌کنند؛ این کاملا امری طبیعی است به دلیل اینکه در بازاهای ایران محصولات تقلبی و فیک بسیار شده است و شما با کمی بی دقتی می‌توانید ضرر کنید. برای خرید سروس چینی با برند خارجی می‌توانید از برندهای مشهوری چون laurion ، corelle ، Lenox ، noritake و … اشاره کرد .

  • سرویس چینی 18 نفره شامل چه چیز هایی می شود؟

سرویس‌های چینی 18 نفره بسته به خواسته شما می‌تواند متفاوت باشد؛ اما معمولا یک سرویس 18 نفره و 133 پارچه شامل اقلامی مانند 18 عدد پیاله، 18 عدد خورش خوری، 18 عدد پلوخوری، 12 عدد فنجان به همراه نعلبکی ،6 عدد قهوه خوری ، دیس ، سس خوری ، سالاد خوری ، نمکدان ،فلفل پاش ، حلقه دستمال و … است. اما برخی از اقلام آن‌ها کاربرد چندانی ندارند و فقط در موارد خاص استفاده می‌شود.

  • سرویس چینی 12 نفره شامل چه ظروفی است؟

سرویس 12 نفره معمولا در 102 یا 108 پارچه تولید می‌شوند و بر اساس درخواست شما میتواند متفاوت باشد. این سرویس شامل 12 عدد پلوخوری، 12 عدد پیاله، 12 عدد پیش دستی، 12 عدد خورشت خوری، 12 عدد فنجان و نعلبکی و قطعاتی مانند نمکدان، سالادخوری، صندان و قوری و … است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *