دسته‌بندی نشده

راهنمای کامل انتخاب و خرید انواع قندان

راهنمای انتخاب و خرید انواع قندان

یکی از معروف ترین نوشیدنی بین مردم ایران در فصل گرما و سرما، چای است، به همین دلیل می‌توان گفت ضروری‌ترین وسایل در کنار چای تلخ، قندان پر از قند است که لذت خوردن چای را برای بسیاری لذت بخش می‌کند. امروزه قندان‌های زیادی با طرح‌ و جنس‌های مختلف در بازار عرضه می‌شوند، که همین موضوع خرید را برای افراد مشکل کرده.

خرید قندان بسته به سلیقه افراد متفاوت است، اما شما باید به برند و جنس آن نیز توجه کنید، تا از خرید جنس فیک و تقلبی برای خود جلوگیری کنید. بنابراین توصیه می‌کنیم نسبت به این موضوع بی توجه نباشید و با دقت بیشتری به محصولات نگاه کنید و از دوام و کیفیت مطلوب آن‌ها اطمینان حاصل کنید. در مطالعه ادامه مقاله شما با راهنمای انتخاب و خرید انواع قندان آشنا می‌شوید. پس با ما همراه باشید.

نکاتی که در هنگام خرید قندان باید به آن توجه کنید

قندان‌ها به دلیل ظاهر زیبایی که دارند، می‌توانند به عنوان یک وسیله تزئینی برای زیباتر کردن دکوراسیون خانه استفاده شود، و شما حتی می‌توانید با ست کردن وسایل پذیرایی خود محیطی زیبا را خلق کنید. پس قبل از اقدام، حتما باید به راهنمای خرید قندان توجه کنید، تا از خرید محصولات بی کیفیت برای منزل خود جلوگیری کنید. این نکات عبارت‌اند از:

راهنمای خرید فندان بر اساس جنس

  • جنس محصول

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در هنگام خرید قندان به آن توجه کنید، جنس بدنه آن است. امروزه قندان‌ها در انواع جنس شیشه‌ای، فلزی، سفال، بلور، سرامیکی و کریستال به بازار عرضه می‌شوند؛ که انتخاب آن بسته به سلیقه شما می‌تواند متفاوت باشد. پس به این نکته توجه داشته باشید که قندان مورد پسند شما، باید با جنس فنجان و لیوان هماهنگی داشته باشند.

  • وزن و اندازه

بعد از انتخاب جنس مورد نظر، حتما وزن و اندازه آن را بررسی کنید. برای بررسی این ویژگی، ابتدا باید تعداد افراد خانواده را در نظر داشته باشید و مشخص کنید این قندان را برای پذیرایی از چه تعداد می‌خواهید. برای وزن آن‌ها توصیه می‌کنیم که قندان مورد نظر سبک باشد تا در هنگام پر کردن و حمل آن مشکلی در جا به جایی ایجاد نکند.

رنگ و طرح قندان‌ها

  • رنگ و طرح

در راهنمای انتخاب و خرید انواع قندان، شما می‌تواید رنگ و طرح قندان‌ها را بر اساس سلیقه‌ی خود  بگیرید یا می‌توانید متناسب با دیگر ظروف پذیرایی خود در منزل آن‌ها را هماهنگ کنید. همچنین می‌توانید طرح و رنگ قندان‌های پذیرایی با خودمانی متفاوت باشد.

  • دارای دسته و درب

مهم‌ترین نکته هنگام خرید قندان این است که حتما دارای درب باشد. این درب باعث جلوگیری گرد و غبار می‌شود. همچنین از نفوذ حشرات و نشستن حشرات موزی بر روی آن جلوگیری می‌کند و دسته‌های باعث راحتی در جا به جایی می‌شود.

  • قیمت قندان

از دیگر موارد اصلی در راهنمای خرید قندان  که تعیین کننده جنس و کیفیت آن است، قیمت آن است. قیمت قندان بستگی به جنس، اندازه، طرح و … دارد. با این حال مطمئن شوید که قندانی که انتخاب کرده‌اید دارای قیمتی  مناسب بوده و هم متناسب با سلیقه و نظر شخصی تان باشد. توصیه می‌کنیم حتی المقدور سراغ مدل‌های متفرقه و ارزان قیمت نروید زیرا این محصولات کیفیت بالایی ندارند و ممکن است  تقلبی باشند و بعد از چندبار شستشو درخشندگی خود را از دست بدهند و با کوچک ترین برخوردی بشکنند.

با در نظر گرفتن این راهنمای انتخاب و خرید انوع قندان، می‌توانید قندانی را انتخاب کنید که نه تنها کاربردی باشد، بلکه از نظر زیبایی و کیفیت نیز بی نظیر باشند و با نیازهای شما مطابقت داشته باشد. با کلیک کردن روی لینک قندان، می‌توانید بهترین‌ها را برای خود انتخاب کنید.

انواع مختلف قندان از نظر جنس آن

امروزه قندان در انواع و مدل‌های گوناگون با جنس‌های مختلفی در بازار به فروش می‌رسد، که شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود هر کدام از آن‌ها را انتخاب کرده و به تزئین خانه خود بپردازید. در ادامه به انواع راهنمای خرید قندان‌ از نظر جنس می‌پردازیم:

قندان از جنس کریستال

  • کریستال

ظروف کریستال بیشتر به عنوان ظروف پذیرایی استفاده می‌کنند، این ظروف  دارای سرب هستند و از ظرافت و جذابیت بالایی هم برخوردار هستند. این نوع از قندان‌ها جلوه بی نظیری به سرویس چای خوری شما می‌دهد. توصیه می‌کنیم برای ظروف پذیرایی خود از جنس کریستال استفاده کنید.

  • برنز

امروزه استفاده از جنس برنز برای ظروف پذیرایی و زینتی در بین افراد کاربرد دارد.اگر قصد خرید این جنس را دارید، حتما قبل از اقدام، به خوبی درمورد آن تحقیق کنید به این دلیل ممکن است محصول تقلبی به شما بفروشند. تناژ برنز معمولا زرد آجری است. برای تشخیص اصل بودن این جنس پیشنهاد می‌کنیم، هنگام خرید روی قندان یا ظرف خراش کوچکی ایجاد کنید اگر رنگ زیرین با رویی آن متفاوت بود، این جنس ممکن ایست فیک و قلابی باشد.

  • شیشه‌ای و بلور

بیشتر افراد برای منزل خود از ظروف شیشه و بلور استفاده می‌کنند و طرفدار بسیار زیادی دارد. این جنس از سلامت و بهداشت بالاتری برخوردار است. مدل‌های شیشه‌ای و بلور در طرح‌های مختلفی به وجود آمده‌اند که افراد می‌توانند مطابق با ست پذیرایی منزل خود آن‌ها را هماهنگ کنند. برای اطلاعات بیشتر درمورد تعداد یک سرویس پذیرایی روی لینک کرده و با استفاده از آن ظروف منزل خود را با هم هماهنگ کنید.

  • برنج

معمولا ظروف از جنس برنج از ترکیب مس و روی تشکیل شده است. این ترکیب آلیاژ ندارد، به همین دلیل خاصیت آهن‌ربایی ندارد. پس برای تشخیص ظروف برنج اصل از آهن ربا استفاده کنید.

قندان سرامیکی و چینی

  • سرامیکی و چینی

ظروف سرامیکی و چینی تنوع بسیار زیادی دارد و دارای رنگبندی‌های مختلفی هستند. شما در انتخاب این نوع جنس هیچ محدودیتی ندارید، و می‌توانید رنگ مورد علاقه خود را برای ظروف انتخاب کنید. اما هنگام استفاده از آن‌ها باید دقت کنید، چون شکننده هستند و خیلی سریع دچار آسیب می‌شوند. با انتخاب این جنس می‌توانید به راحتی جنس و طرح مورد علاقه خود را پیدا کنید. بسیاری از افراد قوری، و قندان و فنجان این جنس را باهم تهیه می‌کنند تا یک ست کامل باشد. برای آشنایی با قوری از جنس سرامیک و چینی روی لینک کنید.

  • چوبی

امروزه بیشتر مردم برای زینت خانه خود از محصولات جنس چوب و بامبو استفاده می‌کنند، حتی برای ظروف پذیرایی هم این جنس را ترجیح می‌دهند. معمولا در کنار سینی چوبی وجود قندان چوبی نیز می‌تواند زیبا باشد. این جنس از مزایای بسیار زیادی برخوردار است اما در مقابل هزینه‌ی بالای آن باعث یکی از معایب شده است.

  • استیل

جنس استیل  معمولا در آشپزخانه منازل و رستوران‌ها استفاده می‌شود. به دلیل استحکام بالایی که دارد، در استفاده روزانه بسیار کاربرد دارد.  تنها معایبش، سطح آن است که به راحتی  اثر انگشت و کثیفی را نشان می‌دهد، پس مدام باید در حال تمیز کردن آن باشد.

یکی از ضروریت راهنمای خرید قندان، دقت در جنس آن است، شما با داشتن اطلاعات کافی می‌توانید از اصل بودن آن مطمئن شوید و هزینه اضافی دوری کنید.

شستشو انواع جنس قندان

 

طریقه شستشو انواع قندان

انواع قندان  نیز مانند سایر لوازم منزل نیاز به نگهداری دارد، که در صورت نگهداری درست, باعث ماندگاری بیشتر آن‌ها می‌شوید. در صورت خرید قندان بلوری و چینی باید به این نکته دقت کنید، که هر لحظه امکان شکست و ترک آن‌ها وجود دارد پس سعی کنید برای مصرف روزانه‌ی خود از قندان‌های فلزی و یا چوبی استفاده کنید. نحوه‌ی شست و شوی این محصولات نیز با توجه به جنس آن‌ها ممکن است، متفاوت اشد، اما شما باید برای ماندگاری بیشتر آنها به صورت مستمر اقدام به شست و شو و پاک سازی این محصولات کنید.

اگر به صورت دستی این محصولات را شست و شو دهید، بهتر می‌توانید به ماندگاری آن‌ها کمک کنید به این دلیل  ماشین ظرفشویی از مواد شیمیایی و سرعت آب بالایی استفاده می‌کند و ممکن است باعث خط و خش روی آن‌ها شود. ظرف ‌های از نوع کریستال ،مسی ، برنجی را  حتما با دست شستشو دهید. می‌توانید با یک پارچه نرم و نمناک لکه‌های روی آن‌ها را به آرامی پاک کرده و از کشیدن سیم و چاقو روی آن‌ها کاملا خودداری کنید. برای آشنایی با شسشتوی کامل سرویس چای‌خوری روی لینک کلیک کرده و با نگهداری مداوم از آنها تا سالیان سال از آنها استفاده کنید.

کلام آخر

با مطالعه این مقاله با  تمام راهنمای انتخاب و خرید انواع قندان آشنا شدید. شما با رعایت نکات گفته شده می‌توانید بهترین قندان را از نظر جنس، کیفیت و قیمت برای خود انتخاب کنید. ناگفته نماند قبل از اقدام خرید انواع جنس قندان حتما به مشخصات آن توجه کنید و بر اساس خواسته خود آن را انتخاب کرده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *